ساخت سوله سوله ارزان سوله سبک خرید سوله سوله سازی

قوانین ساخت سوله در شهرک صنعتی

قوانین ساخت سوله در شهرک صنعتی


قوانین ساخت سوله در شهرک صنعتی
 

سطح اشغال زمین:
سطح اشغال شامل مجموع سطوح ساختمان های تولیدی، اداری، نگهبانی، پست برق، پست گاز، انبار مسقف، مخازن هوایی یا زمینی ، پیش تصفیه ها و موارد مشابه می باشد.
حداکثر سطح اشتغال زمین:
-حداکثر سطح اشغال بنا در زمین های واقع در شهرک های صنعتی معمولاً بین 50 تا 60 درصد خواهد بود که با توجه به نوع کاربری تعیین خواهد گردید. در ضوابط موجود الزامی در خصوص حداکثر سطح اشغال زمین در نظر گرفته نشده است ،چنانچه حرائم آتش نشانی و حد اقل فضای سبز مورد نیاز تأمین گردد منعی در حد اکثر سطح اشغال زمین وجود ندارد.اگرچه محدودیت60 درصد سطح اشغال در گذشته اعمال می شد.
https://kelidarsoleh.ir/ghavanin-sakht-soleh-dar-shahrak-sanati/
حداقل سطح اشغال زمین:
 _ حداقل سطح اشغال قطعات صنعتی در شهرکها / نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تقاضا محور 40درصد و در سایر شهرکها / نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی 35 درصد منظور می گردد.
 _ در صورت درخواست ایجاد پارکینگ توسط طرف قرارداد مساحت استاندارد پارکینگ مسقف برای هر سواری 15 متر مربع می باشد . قطعات تا 1000 متر مربع می توانند نسبت به تأمین 2 واحد پارکینگ و برای قطعات بیش از 1000 متر مربع به ازای هر 1000 متر مربع مازاد برآن یک واحد پارکینگ اضافه گردد .
زیربنا و تراکم ساختمانی:
-تراکم ساختمانی تعیین شده شامل تمام ساختمان های صنعتی و اداری و نگهبانی و تأسیسات و تجهیزات خواهد بود.
-تراکم ساختمانی شامل فضاهای باز درون ساختمان های صنعتی و اداری می باشد و در محاسبه میزان و درصد تراکم باید مدنظر قرار گیرد.
- حداکثر زیربنای ساختمان نگهبانی 80 مترمربع و فقط در یک طبقه می باشد که در قطعات بالای 20000 مترمربع، زیربنای آن مطابق طرح مصوب تا 120 مترمربع ، می تواند افزایش یابد.
 تبصره: در صورت صدور مجوز ورودی دیگر برای واحد صنعتی توسط معاونت فنی شرکت استانی احداث ساختمان نگهبانی دیگر بلامانع می باشد.
_ متناسب با نوع تولید واحد، سطوح تجهیزات و تأسیسات خطوط تولید روباز (به استثنای پایپینگها)، انبار روباز و سایت روباز و تصفیه خانه های فاضلاب می تواند به عنوان بخشی از زیربنای همکف (جهت محاسبه سطح اشغال) لحاظ گردد.
ارتفاع و طبقات:
- ارتفاع ساختمان های تاسیسأت زیربنایی و روبنایی تابع ضوابط و استاندارد سازمان های مربوطه خواهد بود.
_حداکثر تعداد طبقات ساختمان اداری 3 طبقه (12 متر بدون احتساب خرپشته) می باشد.
هدف از ایجاد ضوابط برای شهرک های صنعتی چیست؟ ضوابط شهرک های صنعتی در احداث سوله

https://kelidarsoleh.ir/ghavanin-sakht-soleh-dar-shahrak-sanati/

تاریخچه ضوابط و مقررات ساخت و ساز در شهرک های صنعتی با قدمت اولین شهرک صنعتی مدون در ایران برابری می کند. هدف از ایجاد این ضوابط فراهم نمودن یک ساختار یکپارچه، یکنواخت و هماهنگ در اجرای طرح های مختلف و متناسب با کاربری سوله ها و صنایع مختلف موجود در شهرک های صنعتی می باشد. امروزه دامنه شمول این ضوابط و قوانین از محدوده شهرک های صنعتی فراتر رفته و به نواحی صنعتی دیگر و همچنین مناطق آزاد نیز گسترده شده است.

  • کلیدر سوله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی